


In gesprek met receptioniste Angela Martens
Bij Martens en Van Oord steken we graag de handen uit de mouwen. We noemen onszelf niet voor niets ‘de Mensen die het Maken’. Maar wie zijn die mensen, wat doen ze en wat vinden ze leuk aan hun werk? En welke kansen krijgen zij om zich te ontwikkelen? We spreken hierover met receptioniste Angela Martens.
“Wat mijn achternaam doet vermoeden, klopt: ik ben familie . In 1986 is familie Martens samengegaan met Teus van Oord. Toen is Martens en Van Oord opgericht. En in 1989 solliciteerde ik op de rol van administratief medewerker. Ik las in de krant dat ze iemand zochten. ‘Waarom kan ik dat niet?’, vroeg ik aan mijn oom. ‘Omdat jij al een baan hebt’, zei hij ‘maar ook jij mag solliciteren.’ En zo kwam ik op een zaterdagochtend bij Teus van Oord op gesprek. Ik kreeg de baan en ben nooit meer weggegaan.”
“Ik ben met dit bedrijf opgegroeid en heb het bedrijf zien groeien. Toen ik begon, werkten er tien man. Nu zijn we met zo’n 230 collega’s. In de eerste jaren was mijn takenpakket heel breed. Naast secretaresse van Teus, deed ik de administratie, betaalde ik salarissen en nam ik de telefoon aan. Dat gaat nu allemaal anders. Tijden veranderen en de techniek staat gelukkig ook niet stil. Het is hier nooit saai. Zelfs niet na 35 jaar. Er zijn uiteraard altijd veranderingen. In het bedrijf én in mijn eigen werkzaamheden. Ik heb verschillende functies binnen Martens en Van Oord. Dat maakt het werk leuk, uitdagend en afwisselend. Het is fijn dat het bedrijf hierin meedenkt. Ik ben ook niet de enige die hier al zo lang werkt. Als je hier past, ga je niet meer weg.” Ik voel mij trots bij dit prachtige familiebedrijf, nog steeds!”

“Het is hier nooit saai. Zelfs niet na 35 jaar werken.”
“Al zijn er in zoveel jaren ook momenten dat je over je toekomst nadenkt. Ik ben dankbaar voor de betrokkenheid van mijn leidinggevenden. Toen ik door omstandigheden even in mijn werk vastliep, boden ze mij een coaching traject aan. Best pittig was dat, maar heel waardevol. Ik heb veel over mezelf geleerd. Nu zit ik weer op een plek die bij mij past. Ja, ze denken hier echt met je mee en bieden mooie kansen.”











